Δευτέρα, Μαρτίου 29, 2010

Νίκος Κιαχίδης - Οι κριτικοί μπορούν...

(Οι κριτικοί μπορούν να 'ρθουν και να μου κλάσουν τ’ αρχίδια)

Ο Καρλ ήταν κάτι σαν τον μεγαλύτερο εν ζωή συγγραφέα, μόνο που τον περισσότερο καιρό δεν σταύρωνε ούτε μιαν αράδα της προκοπής. Καθόταν δηλαδή μπροστά στην άδεια κόλλα κι έκανε ένα σωρό άσχετα πράγματα, όπως να καθαρίζει την μύτη του ή να ξύνει τ’ αρχίδια του. Στο τέλος έγινε πραγματικά καλός σ’ αυτό: η μύτη του έλαμπε από καθαριότητα. Όσο για τα αρχίδια του, ήταν μεγάλα σαν κυδώνια. Ναι, ο Καρλ είχε μεγάλα αρχίδια, τα μεγαλύτερα της πόλης.

(σκηνή τώρα όπου ο Καρλ τα πίνει στο μπαρ)

ΜΠΑΡΜΑΝ: Γιατί διάολο πίνεις τόσο πολύ;
ΚΑΡΛ: Έχω πολύ μεγάλα αρχίδια. Θα ’πρεπε να χαίρεσαι.
ΜΠΑΡΜΑΝ: Που έχεις μεγάλα αρχίδια;
ΚΑΡΛ: Και γι’ αυτό.
ΜΠΑΡΜΑΝ: Είσαι μεγάλος μαλάκας.
ΚΑΡΛ: Που να δεις τ’ αρχίδια μου. Τεράστια.
ΜΠΑΡΜΑΝ(δύσπιστα): Αρχίδια.
ΚΑΡΛ: Τα μεγαλύτερα που χεις δει.
ΜΠΑΡΜΑΝ: Πρέπει να σταματήσεις να πίνεις.
ΚΑΡΛ: Πρέπει να σου δείξω τα αρχίδια μου.
ΜΠΑΡΜΑΝ: Άντε γαμήσου εσύ και τ’ αρχίδια σου.
ΚΑΡΛ: Βγάλε μια μπίρα.
ΜΠΑΡΜΑΝ: Ο-κέι.

Ο μπάρμαν φέρνει την μπίρα κι ο Καρλ ξεκουμπώνει το παντελόνι του και πετά ένα αρχίδι στον πάγκο, μεγάλο –όπως είπαμε– σαν κυδώνι. Ο μπάρμαν σκύβει με ζωηρό ενδιαφέρον πάνω από το κτήνος.

ΜΠΑΡΜΑΝ: Εσύ είσαι μεγάλο ταλέντο βρε παιδί μου!
ΚΑΡΛ: Που να δεις και το άλλο.
ΜΠΑΡΜΑΝ: Πω πω!
ΚΑΡΛ: Μην αγγίζετε παρακαλώ, θα μου το κατσιάσετε.

Ο Καρλ στριμώχνει πάλι το αρχίδι μέσα στο παντελόνι και κουμπώνεται. Κατεβάζει μονομιάς το μισό μπουκάλι.

ΜΠΑΡΜΑΝ: Αυτό είναι χάρισμα απ’ τον Θεό μάγκα μου, δεν πρέπει να το κρύβεις.
ΚΑΡΛ: Ναι, σκέφτομαι να προωθήσω τη δουλειά μου αλλά δεν έχω τις άκρες.
ΜΠΑΡΜΑΝ: Ξέρω τον Κ. που είναι λογοτέχνης και κριτικός, γράφει σε κάτι εφημερίδες. Πρέπει να του δείξεις τ’ αρχίδια σου, θα του αρέσουν.
ΚΑΡΛ: Αν είναι να μου τα κλάσει ξέχνα το.
ΜΠΑΡΜΑΝ: Έλα μωρέ, δεν θα πάθεις και τίποτα. Στο φινάλε μπορεί και να σ’ αρέσει. Θα τον πάρω τηλέφωνο.
ΚΑΡΛ: Άντε καλά.

Ο μπάρμαν πάει να τηλεφωνήσει και ο Καρλ κατεβάζει ήρεμα την υπόλοιπη μπίρα. Μασουλάει ένα φιστίκι, κλείνει το μάτι στη μπιγκόνια και ξύνει τα λογοτεχνικά του αρχίδια, τα μεγαλύτερα της πόλης.

0 Comments:

Post a Comment